Dostala som sa do obdobia v živote,  kedy sa už nebojím zmien. Viem, že keď sa na ne vopred pripravím  sú pre mňa zdrojom radosti a poznania.

Teším sa na každé ročné obdobie. Vždy keď  sa jedno obdobie končí, neviem sa dočkať toho nasledujúceho.  Niekde som však čítala, že aj napriek tomu, že prejavom jari sú  slniečkové dni, dobrá nálada nesprevádza každého ihneď. Dokonca, že toto obdobie je pre niektorých obdobím tzv. sezónnej – jarnej depresie. Viete čo mne väčšinou pomáha udržať si dobrú náladu?  Pripravovať a následne realizovať zmeny. A samozrejme tešiť sa z nich.

Ako na to idem ja? Telo i myseľ potrebujem po zimnom období pozitívne naštartovať, a preto s prvými jarnými lúčmi (kedy postupne odkladám zimné bundy a vyťahujem obľúbené koženkové bundy <3) začínam rozmýšľať, čo všetko zmením a ako to budem realizovať.

  1. Svoj outfit oživujem ľahšími a sviežejšími kúskami oblečenia

Na jar vyťahujem zo šatníka naše ženské zbrane – šaty a sukne. Jar je farebná, a preto si aj svoje jarné kúsky vyberám pestrofarebné, aby dodávali žiarivosť do môjho života. Obľubujem plisované sukne, pretože sú ľahko kombinovateľné s rozličnými doplnkami a na mnoho spôsobov. Tenisky, jarné topánky a klobúky dodávajú týmto outfitom ďalší zmenový rozmer. Samozrejme, že na jar sa  nevyhýbam športovému oblečeniu a „športovej elegancii“. Aj tieto kúsky sú však na jar farebnejšie.

2. Svoje aktivity postupne prenášam z interiéru do exteriéru

Jarné slniečko ma láka, aby som čo najviac času začala tráviť vonku. Preto si pripravujem plán aktivít a miesta, kde budem tráviť svoj čas. Mám rada priestory, ktoré umožňujú rýchlu jarnú zmenu. Tým mám na mysli napríklad fitká, ktoré majú vonkajšie priestory, reštaurácie s terasami, obydlia s balkónmi a terasami. Na jar preto často mením i doplnky vo svojej domácnosti tak, aby mi robili v jarných dňoch radosť.

3. Svojmu telu dodávam  vitamíny zvnútra

Naše telo potrebuje na jar doplniť vitamíny v prírodnej forme. Aj keď v dnešnej dobe máme možnosť ovocie a zeleninu mať na stoloch aj v zime, ideálne je na jar začať variť z toho, čo vyrástlo u nás na Slovensku. Jedzme všetko čo je zelené. Keď  k tomu pridáme vlákninu a dostatok vody,  pomôžeme telu aj s vylučovaním škodlivín.

Viac ako polovicu nášho jedálnička vyskladajme z čerstvej jarnej zeleniny, ktorú môžeme pripravovať buď vo forme rôznych šalátov, ale aj ľahkých jarných polievok či prívarkov. Potraviny zaraďujem do jedálnička postupne, ako nám ich ponúka príroda. Prvou jarnou hľuzovitou plodinou je topinambur. Jeho účinky sú pre nás výrazn

e – podporujú našu imunitu i vitalitu. Poznali ho naši starí rodičia a my by sme ho mali znovu zaradiť do našich jedálničkov. Postupne k nemu pridávajme ďalšie jarné plodiny ako kaleráb, reďkovka, špenát, špargľa, rukola, pažítka a ďalšie. Je často na našej kreativite ako ich zaradíme do nášho jedálnička.

4. Svojmu telu dodávam podporu zvonku

Naša koža je orgán nášho telam, ktorý ma dôležité ochranné funkcie preto sa potrebujeme o ňu starať 365 dní v roku. Po zimnom období ju potrebujeme regenerovať.

      

Začíname pílingami

  • aby sme odstránili rohovú vrstvu kože, ktorá sa z povrchu kože postupne odlupuje. Dôležité je vedieť, že rohovatenie trvá na tele 26-28 dní, no na tvári je tento proces oveľa rýchlejší 8-10 dní.

Potom pleť hydratujeme a vyživujeme

  • vhodné je na jar pred krémom používať sérum, ktoré obsahuje väčšie množstvo účinných látok ako je napr. kyselina hyalurónová
  • mastný krém vymeníme za jemné emulzie, ktoré telo cez pokožku zároveň hydratujú a vyživujú, aby si pokožka zachovala sviežosť a pružnosť

Nakoniec ochránime pred UV žiarením

  • prevencia pred škodlivým žiarením a starnutím je dôležitá (aj v prípade, že máme rady hnedé odtiene našej pokožky), pretože prvé jarné slniečko je dosť silné aj keď pocitovo si to neuvedomujeme.

Aj vy v rannom zhone riešite, čo si dať na raňajky? Odborníci z TEKMAR SLOVENSKO to za vás vyriešili a na trh prichádzajú s úplnou novinkou v rade WOMAN LINE – PROTEIN WOMAN LINE.

Muesli tyčinky WOMAN LINE už určite poznáte, či už z nášho podujatia alebo z free tréningov, kde pravidelne dopĺňajú ženám nutrienty, ktoré ich organizmus potrebuje (a samozrejme skvele chutia ☺). PROTEIN WOMAN LINE sú sypané raňajkové muesli, bez pridaného cukru, ktoré vás zasýtia na celé dopoludnie. Vďaka raňajkovej zmesi dostanete do tela vlákninu 11%, zmes rastlinných proteínov 21%, vitamín D, kyselinu listovú a železo. Samozrejme sú skvelým zdrojom zdrojom omega 3 – mastných kyselín, z ktorých kyselina alfa-linolénová prispieva k správnemu udržaniu normálnej hladiny cholesterolu v krvi. Na výber máte dve varianty semienkové a ovocné. Tak čo si dáte zajtra na raňajky? Vyskočte z postele o pár minút skôr a naštartujte svoj deň  s raňajkovým veľdielom od TEKMARU.

Prajeme vám dobrú chuť.

 

Pre viac info čítajte ďalej. 😊

Dostupnosť v obchodoch

PROTEIN WOMAN LINE sú zatiaľ dostupné v Metre ale pomaly sa listujú aj do iných obchodných sietí. Na východe Slovenska ich nájdete v obchode FAJNE, ale zaručene ich nájdete na https://www.tekmarshop.eu/

Benefity

  1. VYSOKÝ OBSAH PROTEÍNOV 20%
  2. BEZ PRIDANÉHO CUKRU
  3. BEZ PALMOVÉHO TUKU
  4. VITAMÍN D, KYSELINA LISTOVÁ, ŽELEZO
  5. VYSOKÝ OBSAH VLÁKNINY 11%
  6. VYSOKÝ OBSAH OMEGA-3 MASTNÝCH KYSELÍN
  7. NO GMO
  8. BEZ UMELÝCH FARBÍV
  9. BEZ KONZERVANTOV

Zdravotné tvrdenia: Kyselina alfa-linolénová prispieva k udržiavaniu normálnej hladiny cholesterolu v krvi.

hmotnosť: 375g

Prečo by si ich mali ženy vybrať ?

Bielkoviny

Bielkoviny sú zdrojom aminokyselín, ktoré sú potrebné pre rast a regeneráciu svalstva. Okrem toho aminokyseliny v organizme zohrávajú dôležité funkcie. Denný príjem bielkovín by mal predstavovať 0,66 g na kg telesnej hmotnosti na udržanie základných procesov v organizme, avšak pri zvýšenej fyzickej námahe je potrebné príjem 

Železo

  • Anémia (nedostatok železa) – ženy (30%)

Železo prispieva:

  • k správnej tvorbe červených krviniek hemoglobínu
  • k správnemu prenosu kyslíka v tele
  • k správnemu fungovaniu imunitného systému
  • K zníženiu miery únavy a vyčerpaniu

Kyselina listová

  • Podporuje tvorbu krvi – tvorbu červených krviniek a hemoglobínu
  • Kyselina listová a železo sa navzájom podporujú

Vitamín D

  • Je dôležitý pre využitie Ca a P v organizme
  • Nedostatok vitamínu D: rednutie kostí – osteoporóza
  • Najmä u žien po prechode v dôsledku hormonálnych zmien

Nízky obsah cukrov – majú len semienkové